Een AV planner zoeken we voor MediaCom, een internationaal media-adviesbureau in Amsterdam. Heb jij meerdere jaren ervaring als AV planner of in RTV? En wil je werken voor de mooiste merken in Nederland? Dan horen we graag van je!

Als AV Planner ben je primair verantwoordelijk voor het ondersteunen van de Sr AV Specialist en/of AV Director op AV-planning gerelateerde zaken. Daarnaast draag je zorg voor de inkoop en optimalisatie van de campagnes voor een aan jou toegewezen klantenpakket.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • In samenwerking met Sr AV Campaign Specialist/AV Director, mede ontwikkelen van AV plannen, inclusief onderbouwing aan de klant;
  • Verdere follow up geven aan de vervolgstappen op plannen, d.w.z.: procuraties opstellen, inkoop verzorgen, optimalisaties uitvoeren gedurende de looptijd van een campagne, eind evaluaties, (overige) presentaties;
  • Ondersteuning van de Sr AV Campaign Specialist/AV Director bij alle verdere voorkomende werkzaamheden. (rapportages, presentaties etc);
  • Optimale kennis van de plannings- en inkooptools om klanten te kunnen adviseren en tevens de AV Campaign Managers te kunnen informeren en ondersteunen;
  • Specifieke kennis over de marktontwikkelingen en inkoopmogelijkheden op AV gebied (verder) ontwikkelen;
  • Bewaking en implementatie van aanbevelingen die vanuit evaluaties komen (audits, tracking, savings enz.);
  • Goede samenwerking hanteren en onderhouden met overige (inkoop) afdelingen binnen GroupM (bv Xaxis) alsmede Greenhouse en natuurlijk exploitanten;
  • Op eigen (kleinere) accounts verantwoordelijkheid nemen door actief klantcontact te hebben, pro activiteit te tonen en hiermee te komen tot optimale klanttevredenheid.


jij…

  • Minimaal HBO denk –en werkniveau, met 4-7 jaar ervaring op het gebied van AV planning
  • Inhoudelijke kennis van AV plannings- en inkooptools
  • Goede beheersing van de Engelse taal, in woord en geschrift
  • Goede kennis van Excel, PowerPoint en Word
  • Als persoon herken je jezelf in de volgende woorden: pro-actief en ondernemend, klant- en resultaatgericht, teamplayer, stevige persoonlijkheid en in staat om te overtuigen, gestructureerde en doelgerichte werker, het kunnen delegeren van werkzaamheden, analytisch en cijfermatig inzicht, onderhandelingsvaardigheden op senior niveau, stressbestendig, accuraat, time management en flexibel


we bieden…

  • We hebben een klantportfolio waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste klanten wereldwijd behoren;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • Goede arbeidsvoorwaarden & ontwikkelmogelijkheden;
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.


over MediaCom…
MediaCom, een van de grootste bureaus van Nederland, ontwikkelt zich in een rap veranderend medialandschap van mediabureau naar een bureau voor marketingcommunicatie-advies en consultancy. MediaCom werkt volgens het principe ‘People First, Better Results’. Door goed te begrijpen hoe consumenten zich bewegen, ons te verdiepen in verschillende categorieën en grip te hebben op effecten van communicatie leveren wij groei voor onze klanten. Dat doen we als team waarbij de ontwikkeling van talent bij MediaCom een zeer belangrijk component is van onze ‘People First’ cultuur. Op deze wijze is MediaCom als ‘best prepared agency’ klaar voor elke uitdaging

De cultuur binnen MediaCom is gebaseerd op nieuwsgierigheid en resultaten. En is gericht op het stimuleren van een frisse kijk op uitdagingen, het ontwikkelen van nieuwe kennis en vaardigheden en het aanmoedigen van innovatie. Er is een open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn.

interesse…
Is deze vacature je op het lijf geschreven en een mooie volgende stap in je carrière? Mail dan je cv naar nicolette@brandsinc.nu of scan met je mobiele telefoon de QR code en stuur me een WhatsApp berichtje.