Je bent al een paar jaar senior (digital) Communications Planner/Director en je wilt een volgende stap maken. Dit komt goed uit want voor MediaCom in Amsterdam zoeken wij een Communications Director die toe is aan deze volgende stap in zijn/haar carrière.

In deze rol ben je primair verantwoordelijk voor het continue optimaliseren van de klanttevredenheid, het (mede) ontwikkelen en bewaken van de media-strategische koers van de merken van met name 1 grote klant en de effectieve aansturing van het klantenteam. Daarnaast ben je ook (mede)verantwoordelijk voor de uitvoering van deze campagnes. Omdat media hoog op de agenda staat bij deze klant, ben je wekelijks fysiek aanwezig op het kantoor bij de klant en werk je samen met de diverse stakeholders van de diverse merken.

Wat deze rol boeiend maakt is dat het een combinatie is van media-strategische ontwikkeling en client service. Klantrendement, mediaperformance en process management behoren tot de verantwoordelijkheidsgebieden van de Communications Director.

wat doe je zoal…
> Het (mede) ontwikkelen van media-strategische aanbevelingen. Er wordt daarbij intensief samengewerkt met de Strategy Director
> Ontwikkelen van innovatieve, effectieve en geïntegreerde communicatie- & media oplossingen.
> Optimale klanttevredenheid door het continue ontwikkelen van de dienstverlening en deze af te stemmen op de wensen en behoeften van de klant; volledig geïntegreerd aansturen en aanwenden van de beschikbare mensen en tools in de gehele organisatie (inclusief GroupM) om de doelstellingen van de klant te realiseren.
> Continue bewaken van – en sparren met de klant over – de strategische koers voor de merken van de klant.
> Operationeel leiding geven aan – en aansturen en ontwikkelen van – een klantenteam met specialisten (planners) op het gebied van Communications Planning, AV, Digital (social & search) en de partners waarmee MediaCom samenwerkt.
> Bijdrage aan new business projecten & initiëren van de verbreding van werkzaamheden voor bestaande klanten.

jij…
> hebt een HBO / WO werk- en denkniveau; opleiding in communicatie en/of commerciële economie is een pré, passie voor media en communicatie een vereiste
> hebt minimaal 5-7 jaar relevante werkervaring, waarvan ervaring met digitale media (planning) een must is
> hebt kennis van (digitale) media en communicatiesystemen (een must)
> bezit als persoon overtuigingskracht en presentatie skills, ben je klant- & resultaatgericht, heb je goed ontwikkelde analytische en strategische vaardigheden, ben je een team player met leiderschapskwaliteiten. Daarbij ben je contactueel, communicatief & sociaal vaardig en beheers je de Engelse taal, in woord en geschrift goed.

we bieden…
> een klantportfolio waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste klanten wereldwijd behoren
> een open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn
> een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP)
> goede arbeidsvoorwaarden & ontwikkelmogelijkheden
> werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.

over MediaCom…
MediaCom verzorgt de marketingcommunicatiestrategie, -planning, -inkoop en – onderzoeken voor zeer uiteenlopende adverteerders, waaronder PON, Danone, GSK, UPI, Sony, AKZO Nobel en H&M. MediaCom bestaat uit circa 90 collega’s en is onderdeel van de grootste groep van communicatie adviesbureaus ter wereld, WPP en is een van de grootste én snelst groeiende bureaus van Nederland.

Bij MediaCom geloven ze dat alle communicatie met elkaar verbonden is, systeemdenken noemen ze dat. En streven naar het optimaliseren van het gehele communicatiesysteem van een merk, niet de afzonderlijke componenten.

solliciteren…
Ben jij toe aan deze volgende stap in je carrière? Dan horen we graag snel van je. Stuur een mail naar contact@brandsinc.nu of een app naar 06 44125855.