Waarom haalt een ei de meeste likes op instagram? Hoe zet je influencers effectief in voor een matrassenmerk? Geloven we nog in Facebook als engagement medium? Is de 2 seconden spot een hoax?

Dit zijn de vragen waarmee je je als Content Manager van MediaCom Beyond Advertising (MBA) dagelijks bezighoudt. Alles start met een passie voor content en media. Je hebt oog voor creatieve content; in woord en beeld. Je kent de trends, je kent de kracht van video, social media, influencers en je snapt dat content en advertising naadloos moeten samenwerken. Met veel enthousiasme ben je voor de klanten van MediaCom hun sparringpartner en adviseur als het gaat om content in de breedste zin van het woord.

De Content Manager is in de lead voor het maken van voorstellen, het plannen en het managen van diverse content projecten. Je schakelt veel met het creatieve team en je weet hen op de juiste manier uit te dagen. Naast dat je enkele klanten inhoudelijk adviseert krijg jij ook een kick van het managen van accounts. Je denkt commercieel en je streeft ernaar om samen met jouw klanten awards te winnen.

MBA verzorgt voor de klanten van MediaCom onder meer (branded) content campagnes (strategie, creatie, distributie), social content, influencer marketing en social advertising. MBA werkt voor klanten als Nikon, IKEA, ABN AMRO, Fox Sports, Specsavers, Shell, Subway, PlayStation en nog vele andere A-merken.

taken & verantwoordelijkheden…
Als Content Manager ben jij het aanspreekpunt van de klant en verantwoordelijk voor diverse MBA-klanten. Je wordt enthousiast van het creëren van mooie creatieve geïntegreerde content campagnes en neemt graag de leiding om zo tot het beste eindresultaat te komen.
• Je bent verantwoordelijk voor verschillende accounts en zorgt dat deze zeer zijn over de inhoud en executie van content projecten.
• Je bent samen met het comms team verantwoordelijk voor het spotten van kansen op het gebied van (branded) content bij het toegewezen klantenpakket.
• Je maakt voorstellen voor content projecten die bijdragen aan de gestelde doelstellingen door de klant.
• Je managet en optimaliseert alle processen binnen het MBA team zodat de content projecten soepel verlopen.
• Je zorgt voor goede samenwerkingen met en de juiste aansturing van externe partijen die nodig zijn om content projecten te realiseren
• Je signaleert & activeert kansen om merken te ontwikkelen, de relatie te verbeteren, de werkzaamheden te verbreden om meer inkomsten te realiseren.

Binnen je rol werk je samen met een getalenteerd team, met hierin strategen, creatieven, project managers en diverse social specialisten. Daarnaast werk je samen met digital agencies, reclamebureaus, content partners en productiebedrijven.

jij…
• HBO / WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding in communicatie en/of commerciële economie
• hebt passie voor content, inzicht in trends en ontwikkelingen, en media
• hebt minimaal 3-5 jaar relevante ervaring bij een reclame-, digitaal- of mediabureau
• kan werken vanuit strategisch inzicht en kennis omtrent consumer insights
• bezit de volgende kenmerken: zelfstandig, pro-actief & ondernemend, klant- & resultaatgericht, communicatief & sociaal vaardig, een teamspeler, daarbij ben je flexibel, hands-on en schrikt niet van deadlines. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift en bent vaardig met tools & systemen. En je werkt graag voor A-merken met ambitieuze doelen en complexe marketingplannen.

we bieden…
• goede arbeidsvoorwaarden & ontwikkelmogelijkheden
• een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren
• een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei
• open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn
• onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP)
• je werkt met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.

over Mediacom, The Content + Connections Agency…
MediaCom gelooft dat alles met elkaar verbonden is. En dat mediabureaus daarom op een geheel nieuwe manier moeten denken en werken. Zo anders dat zij zichzelf ook geen mediabureau meer noemen, maar The Content + Connections Agency

De cultuur binnen MediaCom is gebaseerd op nieuwsgierigheid en resultaten. En is gericht op het stimuleren van een frisse kijk op uitdagingen, het ontwikkelen van nieuwe kennis en vaardigheden en het aanmoedigen van innovatie. Er is een open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn.

interesse…
Ben je toe aan een nieuwe uitdaging en spreekt deze mooie inhoudelijke functie bij MediaCom je aan? Stuur dan een berichtje naar nicolette@brandsinc.nu of app naar 06 4412 5855.