Deze vacature is inmiddels ingevuld.

Voor de Insights afdeling van GroupM in  Amsterdam zoeken we een Insights Manager. Word jij enthousiast van het analyseren van bereiksdata en heb je deze ervaring opgedaan bij een TV exploitant? Dan is deze vacature waarschijnlijk wat voor jou!


Doel van de functie?
Het verhaal achter de cijfers vertellen. Je vertaalt de geanalyseerde (bereiks)data naar nieuwe en waardevolle inzichten en rapportages voor de klanten van GroupM.

Wat ga je doen?

  • Data-analyses en het vertalen van informatie naar waardevolle inzichten, het maken van rapportages en checks uitvoeren waar nodig;
  • Actieve rol in de dienstverlening aan en samenwerking met klant en bijdrage leveren aan het innoveren van onze producten en diensten;
  • Helder en enthousiast adviseren n.a.v. doelen en problemen van de klant;
  • Er wordt van je verwacht dat je in staat bent om zelfstandig en kritisch te werken;
  • Up-to-date blijven van nieuws, onderzoek en tooling m.b.t. media en mediabedrijven;
  • Naast de verantwoordelijkheid over klantprojecten zal je eveneens een bijdrage leveren aan het ontwikkelen van kennis binnen GroupM. Dat betekent dat je meewerkt aan interne projecten, relevante informatie deelt met collega’s en ondersteunt met data-analyses, benchmarken of andere inzichten.

Wie ben jij?

  • Een afgeronde academische of HBO/WO opleiding;
  • Enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur bij een TV- en/of mediaexploitant;
  • Analytisch, innovatief, stressbestendig, communicatief en servicegericht;
  • Je hecht waarde aan efficiëntie en samenwerken, je weet collega’s te enthousiasmeren;
  • Kennis van bereiksmedia-onderzoeken en doelgroepen;
  • Uitstekende beheersing van Nederlandse en Engels taal in woord en geschrift.

Wat wordt er geboden?

  • Wij bieden je een uitdagende baan aan binnen het grootste bureaunetwerk van de wereld, waar met de beste mensen in de markt wordt gewerkt naar de oplossingen van de toekomst voor onze klanten in een snel veranderende (digitale) mediawereld;
  • Goede begeleiding van ervaren Insights collega’s;
  • Een breed palet aan werkzaamheden, geen dag is hetzelfde;
  • Een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket;
  • Flexibele werkplek en werktijden;
  • Mogelijkheid om in het buitenland te werken (max 60 dagen per jaar);
  • Een fijne kantoorplek op een mooie locatie in Amsterdam (Rivierenbuurt);
  • Een team met veel kennis, kunde en gezelligheid.
  • Vrijdagmiddag borrels en events op de rooftop aan de Amstel;
  • Open communicatie en een goede werksfeer, waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.

Over GroupM…
GroupM is een dochter van WPP, WPP staat bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Daarnaast worden binnen GroupM verschillende activiteiten centraal aangestuurd en verwerkt, zoals o.a. Digital Data Hub, Business Intelligence, Proces Management, Marketing Intelligence, Trading en Quality Management.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam, Eindhoven en Sittard die werken voor tientallen klanten zoals Unilever, KPN en Netflix.

In het onderkomen ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Interesse?
Is deze rol waar jij naar op zoek bent? Dan heb je hem hier gevonden! Mail  je cv naar nicolette@brandsinc.nu. En heb je vragen? Ook dan kun je mailen naar nicolette@brandsinc.nu of scan met je mobiel de QR code en stuur een WhatsApp berichtje.