Voor GroupM in Amsterdam hebben we een vacature Programmatic Strategist. Heb jij in de loop der jaren een gefundeerde mening over digitale media en de kansen van programmatic marketing ontwikkeld? Krijg je er energie van om voor je collega’s en klanten een voorloper te zijn, en met inspiratiesessies en presentaties je visie op het programmatic landschap over te brengen?  Werk je data gedreven, omarm je nieuwe technologie en heb jij ervaring met programmatic advertising platformen? Dan zoeken wij jou! Word jij de nieuwe collega in het team Video?


wat doe je zoal…
Digitale media en online advertising groeit enorm en wanneer media digitaal wordt zal het uiteindelijk ook in real time programmatic ingekocht kunnen worden. Naast display en native zien we enorme groei op video en digital audio. Door de toestroom aan nieuwe kanalen en nieuwe devices zoals connected TV’s en mobile wordt waardevolle data ontsloten die we kunnen gebruiken om met programmatic campagnes de doelstellingen van onze adverteerders te realiseren. Mede hierdoor is programmatic advertising een van de snelst ontwikkelende en meest innovatieve vakgebieden binnen online marketing.

In deze functie doorgrond je briefings en klanten op zoek naar de echte vraag, mixt technologie met scherpe consumenteninzichten én maakt duidelijke tactische keuzes over kanalen en content. Van Branding tot Performance en van ATL tot BTL, als programmatic Strategist weet jij de waarde van online kanalen video, audio, display en native in elke laag van de funnel goed in te vullen.

Als programmatic Strategist binnen GroupM ga je als ultieme digitale specialist de mediabureaus (over het algemeen meer generalisten) helpen met strategische en tactische vraagstukken m.b.t. video, audio, display, native. Je geeft trendpresentaties bij onze klanten, je helpt mee met new business en het samenstellen van mediaplannen. Jij weet immers als geen ander welk kanaal met welke boodschap op welk moment in de consumer journey past.

Je kijkt over media, creatie en technologie heen en bent de schakel tussen het team en ad-tech partners. Je hebt visie en enthousiasmeert anderen in het team en helpt met het uitrollen van vernieuwingen. Innovatie zit in je DNA!

het team…
Als Programmatic Strategist bij GroupM maak je deel uit van de Digital Data Hub, een innovatief team binnen onze organisatie. Je bouwt mee aan een snel groeiend team dat op 2 locaties zit, Amsterdam (GroupM) en Eindhoven (Greenhouse). Je standplaats is GroupM in Amsterdam. Je stuurt een team van specialisten aan. Dit vereist een open blik, flexibiliteit en een hands-on mentaliteit. Samen met je collega’s werk je aan het online verhaal van de grootste merken in Nederland.

jij…

  • hebt een afgeronde WO opleiding
  • hebt visie op de rol van verschillende media kanalen binnen de gehele online marketing mix
  • bent analytisch sterk en resultaat gericht
  • hebt een uitgesproken mening die je weet over te brengen en
  • bent innovatief en de inspiratiebron voor het team specialisten (4fte) waar je functioneel verantwoordelijk voor bent

interesse…
Stuur een mail naar nicolette@brandsinc.nu of bel/app naar 06 4412 5855. Geef wel even aan om welke vacature het gaat. En heb je nog vragen? Mail dan ook en we nemen snel contact met je op.