Voor Wavemaker in Amsterdam zoeken we een creatieve Social Strateeg die acteert op het snijveld tussen Content teams en Creatieve team, en zo de Social scherpte brengt die Wavemaker hun klanten wil bieden. Heb jij ervaring op dit snijvlak? En ben je op zoek naar een baan met veel vrijheid en waar je mooie social campagnes voor toonaangevende klanten maakt? Dan komen we graag met jou in contact!


wat je zoal doet…
Strategisch
• Social vraagstukken/briefings/problemen van klanten oppakken met de Content en Creatieve teams. Dit kan hem zitten in social content, platform vragen, community management, social strategische vraagstukken.
• Challengen eigen teams op het inzetten van social om zo 24/7 social relevantie toe te voegen aan onze klanten.
• Sparringspartner van de Content Director of andere Content collega’s op het gebied van social media content.
Analytisch
• SocialBakers beheren en de diepte in gaan op briefings. Insights die verrassen vinden en hier creatie mee briefen. Educatie functie naar de Content collega’s.
• Kijken hoe we onze social reporting naar de next level trekken, waar rapporteren we op, wat is goed in onze ogen en wat zijn onze benchmarks.
• Maken van rapportages.
New Business
• Pitch invites die binnenkomen binnen Wavemaker Content daar zal jij zorgdragen voor het maken van de strategie en de creatieve brief.
• Sparren met creatie om zo tot de beste pitch output te komen. Samen met een Content Director of Creative Director, maar jij bent verantwoordelijk voor het maken van de strategie.
• Pro-actief werk stimuleren en maken samen met creatie voor bestaande klanten van Wavemaker, maar ook pro-actief richting klanten die we zouden willen hebben.
• Inspiratiesessies hosten met de Content Directors op het gebied van social content.
• Helpen met Wavemaker Content naar buiten toe een gezicht te geven. Social, PR, mogelijkheden om onszelf in de kijker te spelen.

jij…
• hebt HBO+/WO werk- en denkniveau;
• hebt minimaal 4-5 jaar aantoonbare werkervaring binnen content;
• bent creatief, denkt buiten de gebaande paden en weet klanten en collega’s te verbazen met jouw oplossingen;
• kunt jouw kennis en vaardigheden overbrengen op collega’s, waarmee je mensen om je heen weet te inspireren;
• bent op de hoogte van de nieuwste trends binnen social content;
• weet hoe je campagnes voor klanten inzichtelijk kunt maken op basis van KPI’s en resultaten;
• hebt een zeer goede beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal.

Wavemaker biedt…
• Grote (internationale) merken en klanten om voor te werken;
• Een zelfstandige rol met veel vrijheid;
• De kans om een breder perspectief binnen content strategie te ontwikkelen en kennis vanuit verschillende vakgebieden op te doen;
• Onderdeel zijn van het Wavemaker/WPP/GroupM netwerk;
• (internationale)doorgroeimogelijkheden binnen onze organisatie(s);
• Vrijheid om eigen ideeën onafhankelijk of samen met het team uit te werken;
• Flexibele werkplek en werktijden;
• Mogelijkheid om in het buitenland te werken (max 60 dagen per jaar);
• Een fijne kantoorplek op een mooie locatie in Amsterdam (Rivierenbuurt);
• Een team met veel kennis, kunde en gezelligheid

over Wavemaker…
Wavemaker Content is een Digital Creative Agency bemand door een nieuwe generatie communicatiepioniers. We maken deel uit van het wereldwijde Wavemaker netwerk, maar hebben tegelijk een ambitieuze start-up mentaliteit. Met onze unieke mix van data-analyse, influencer marketing, mediastrategie en creativiteit geboren in het tijdperk van social media ontwikkelen we succesvolle nationale en internationale social campagnes voor merken als IKEA, Toyota, Scotch & Soda, Persil, Miele en Ziggo. Wavemaker is onderdeel van GroupM en is gevestigd in hartje Amsterdam in het Amsteldok campus, samen met andere WPP bureaus.

interesse…
Is deze vacature jouw volgende stap in je carrière? Mail dan je cv naar nicolette@brandsinc.nu. En heb je vragen? Ook dan kun je mailen naar nicolette@brandsinc.nu of scan met je mobiel de QR code en stuur een WhatsApp berichtje.