Voor Wavemaker in Amsterdam zoeken we een ervaren media strategy director. Heb jij ruim 4 jaar ervaring als strateeg in de media en weet jij insights te vertalen naar onderscheidend media advies? En zoek je een internationale omgeving waar je schakelt met en adviseert aan de mooiste merken en organisaties in Nederland? Dan komen we graag met jou in contact.

Als strategy director ben je eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de strategische advisering van de klanten van Wavemaker. Daarbij maak je gebruik van het internationaal ontwikkelde strategie model. Je bouwt samen met de klantenteamleden sterke relaties op met de klant en relevante andere (bureau) partners van de klant. Jouw specifieke verantwoordelijkheid is het ontwikkelen en verkopen van Strategische Mediaplanning & Branding en Communications Planning & Insight strategieën.

wat ga je zoal doen…

  • ontwikkelen van de communicatie/ middelen strategie met als uitgangspunt de consument en de ontwikkeling van het merk, waarbij consumenten insights en business results centraal staan
  • ontwikkelen, managen en uitvoeren van innovatieve, effectieve en geïntegreerde communicatie- & media projecten;
  • signaleren & activeren van kansen om klanten te ontwikkelen (verbeteren relatie, verbreding werkzaamheden & verhogen inkomsten met name op gebied van research en digital)
  • strategische ondersteuning bij new business projecten/ pitches
  • betrekken van de juiste disciplines (Research, Digital, GroupM partners) om goed geïntegreerde diensten aan de klanten aan te bieden
  • klanttevredenheid op het gebied van strategisch advies en onderbouwing van de  communicatie plannen
  • optimaliseren van communicatie/middelen plannen en daarmee ROI van de klant en dit ook aantoonbaar kunnen maken
  • inhoudelijke coaching van de Communications Planners en –Directors bij het ontwikkelen van communicatie strategieën en plannen
  • ontwikkelen van klanten DNA’s
  • training en ontwikkeling op strategisch vlak binnen Wavemaker
  • je draagt bij aan de business doelstellingen van Wavemaker

we bieden…

  • grote (internationale) merken en klanten om voor te werken
  • een zelfstandige rol met veel vrijheid
  • de kans om een breder perspectief binnen Influencer Marketing te ontwikkelen en kennis vanuit verschillende vakgebieden op te doen
  • werken binnen een energiek en ambitieus team
  • professionele en internationale omgeving met (persoonlijke) groei- en ontwikkelmogelijkheden
  • marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden
  • een internationaal kennisnetwerk op het gebied van (digitale) media
  • vrijdagmiddagborrels met 100+ leuke collega’s

 we vragen…

  • HBO / WO werk- en denkniveau
  • een creatief en innoverend denkvermogen
  • 4-5 jaar media ervaring bij mediabureau of adverteerder als strateeg
  • strategisch inzicht en kennis omtrent consumer insights
  • kennis van alle monitored media en basiskennis van de verschillende communicatie kanalen
  • een goede beheersing van de Engelse taal (spreken en schrijven)
  • en als persoon herken je je in de volgende woorden: pro-actief & ondernemend, analytisch, een passie voor media, klant- & resultaatgericht, teamspeler. contactueel & sociaal vaardig en stressbestendig.

over Wavemaker…
Wavemaker is een Media- & Creative Content Agency in Amsterdam. Wavemaker verzorgt het gehele media- en/of content-traject voor grote toonaangevende bedrijven en mooie merken. Van strategie tot concept, digitale creatie en influencer-marketing. Zowel off- als online. Dat doen zij o.a. voor Vodafona, FrieslandCampina, Netflix, IKEA, IAmsterdam, hello fresh, bol.com, weleda en Albert Heijn.

Benieuwd naar hun laatste creatieve werk? Klik hier.

Is deze strategy rol wat je in gedachten had voor je volgende stap in je carrière? Dan komen we graag in contact met je. Dit kan door een mail  te sturen naar contact@brandsinc.nu of app naar 06 4412 5855.