Voor Wavemaker in Amsterdam zoeken we continu goede media analisten. Heb jij zo’n 3 jaar ervaring als media analist en wil je de mogelijkheden bespreken? Laat het ons weten en we drinken graag een kop koffie met je om dit met je te bespreken!

informatie over Wavemaker en de functie:
Wavemaker is hét mediabureau dat media, content en technologie samenbrengt in geïntegreerde media-, marketing- en content strategieën. Gevestigd aan de Amstel adviseren zij al jarenlang hun klanten zoals Friesland Campina, VodafoneZiggo, PVM, Netflix, ANWB en Zalando in het plannen en optimaliseren van hun mediacampagnes. Wavemaker is in verband met uitbreiding op zoek naar een Media Analist.

de functie…

Je bent als Media Analist de spil in het web. Alle kanaal specialistische informatie komt bij jou bij elkaar. Je bent dan ook gatekeeper van de communicatie, advertising EN media KPI’s over alle kanalen (zoals AVM, OLV, SEA, Social, Display) heen. Hierdoor verbind je de specialisten en hun campagne doelstellingen en -resultaten met als doel de overkoepelende targets van onze klanten te realiseren. Je ondersteunt de AV en Digital leads in het maken van de juiste keuzes om campagne resultaten te verbeteren. Je helpt bij campagne performance, concurrentie & marktgegevens analyses en zet je analytische vermogen in bij tracking data en algemeen onderzoek. Dit om learnings te halen uit de data die helpen bij het geven van richting aan strategische kaders en keuzes, tactische planning of optimalisatie adviezen. Kortom, je kijkt verder, dieper en grondiger naar de cijfers maar zorgt tegelijkertijd voor de helikopter view. Jij zorgt voor het spotten van groeikansen die je uitwerkt tot werkbare cases.

In deze rol vervul je behalve intern ook extern een belangrijke bijdrage. Als Media Analist ben je leading in klantafstemming met betrekking tot geïntegreerde campagnes. Je helpt de klant bij de aansturing van keuzes die invloed hebben op je KPI en bent in staat om een complex data gedreven inzicht te vertalen naar begrijpbare adviezen.

De Media Analist is onderdeel van het Client team en maakt tevens deel uit van ons Center Of Expertise, daar waar strategie, onderzoek en media innovatie samenkomt. De Media Analist levert een belangrijke bijdrage aan projecten binnen het Center of Expertise.

taken en verantwoordelijkheden…

  • De Media Analist is bewaker van de communicatie, advertising en kanaal overstijgende media KPI’s van alle cross mediale campagnes. Dit in samenspraak met de AV- en Digital Leads;
  • De Media Analist monitort de ontwikkeling en effecten van de adviezen en is owner in de doorontwikkeling en optimalisaties van campagne-resultaten. Hij/zij geeft het team (proactief) advies over actionable learnings en documenteert ze in een template die voor iedereen in het team toegankelijk is;
  • Je voert optimalisaties uit over kanalen heen en levert input aan de Specialisten in de Media Crafts ter optimalisatie van de campagne mbv insights uit situatieanalyses, campagne performance deep dives, concurrentieanalyses en bijv. tracking onderzoek;
  • Je adviseert en helpt bij de ontwikkeling van hypotheses;
  • Je bent verantwoordelijk voor data interpretatie om vervolgens de juiste conclusies te kunnen trekken t.b.v. optimalisatie voorstellen;
  • Je bent tevens gatekeeper voor de wekelijkse reporting en de kwartaal- en jaar evaluaties;
  • Je draagt bij aan (door)ontwikkeling van de Wavemaker strategie en structuur van reporting en doorvertaling naar dashboard middels een interne roadmap;
  • Je levert input in de strategische- en tactische fase voor het opzetten van het KPI Framework op media KPI en metrics en bij het opstellen van de hypotheses;
  • Je bewaakt de hantering en adviseert in de keuzes en inzet van de juiste KPI en key metric’s. Dit doe je in overleg met het gehele clientteam;
  • Je rapporteert van de Head of Optimization & Measurement.

 deze praktische kennis breng je mee…

  • Je hebt ervaring met of kennis van het digitale landschap en hebt minimaal 3 jaar hands-on ervaring met DSP’s zoals DV360 en Xandr, kent je weg in Google Ads, en bij voorkeur ben je bekend met systemen als MBS en diverse tracking tooling;
  • Analytics tooling zoals GA en/of Adobe hebben voor jou relatief weinig verrassingen;
  • Je bent bekend met dashboard tooling (zoals PowerBI/Datastudio);
  • Het is een surplus als je overweg kan met data solutions zoals Adverity of Big Query en als je kennis hebt van MySQL;
  • Je bent gedreven in het gebruik van Google Sheets en Excel (Pivots & V-look up).

en verder…

  • HBO/WO werk- en denk niveau;
  • Pragmatisch en analytisch sterk en gedreven door oplossingen;
  • In staat om zelfstandig te werken;
  • Ervaring in de B2B/B2C markt.

 wavemaker biedt…

  • De kans om onderdeel te zijn van een relatief nieuw team binnen de organisatie. Je krijgt hiermee de kans om gezamenlijk mee het te bouwen en vorm te geven aan de discipline;
  • Een functie waarin je zelfstandig werkt met veel ruimte voor ontwikkeling;
  • Een internationale, inspirerende omgeving waar je samenwerkt met jonge, ambitieuze collega’s;
  • Een kans om samen te werken binnen een gedreven team voor de mooiste merken;
  • Een goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden; laptop, telefoon en travel card;
  • De mogelijkheid om deels thuis te werken;
  • Vrijdagmiddag borrels en events op de rooftop aan de Amstel;
  • WPP card met perks.

interesse…
Is deze vacature media analist bij Wavemaker een mooie volgende stap in je carrière? Mail dan je cv naar nicolette@brandsinc.nu. En heb je vragen? Ook dan kun je mailen naar nicolette@brandsinc.nu of scan met je mobiel de QR code en stuur een WhatsApp berichtje.